cultuur van de stilte

Elk jaar op de laatste zondag van oktober gaat in heel Europa de wintertijd in. Overal draaien we die dag de klok één uur terug. Of beter: we zetten met z’n allen de wijzers één uur stil. Even lijkt er rek te zitten op de kloktijd. Even wat minder nood om op tijd te zijn, om een deadline te halen.

Op zondag 30 oktober 2011 luiden tal van gemeenten en steden, organisaties en individuele burgers CULTUUR VAN DE STILTE in, een sensibiliseringscampagne rond de waarde van stilte, rust en ruimte in het leven van alledag. Die dag maken we overal in Vlaanderen tijd voor wat er werkelijk toe doet.

Tien jaar na de start van het Stiltegebied Dender-Mark betekent CULTUUR VAN DE STILTE een verbreding van de stilte-en rustwerking in Vlaanderen en Brussel.

Op zondag 30 oktober 2011 start eveneens een meerjarig participatietraject rond stilte & leefkwaliteit in Brussel Hoofdstad. In opdracht van Brussels Staatssecretaris Bruno de Lille.

Ook de Kempen doet mee.  In Arendonk, Baarle-Hertog en Oud-Turnhout zet met de stille tijd in de kijker. (Zie kalender)

Op zaterdag 29 oktober staat het dagprogramma van KLARA staat helemaal in het teken van de campagne: http://radio.klara.be/radio/10_programmas.php?page=weekschema.

 

www.cultuurvandestilte.be

 

 

 

www.portaalvandestilte.be en www.cultuurvandestilte.be bieden ruime informatie rond het thema stilte, rust en ruimte.
In de Stiltekorf (pdf) vind je zeven inspirerende acties.

 

 

Geef een reactie

Back to top button
Close
Close

Onze website gebruikt cookies om jouw bezoek aan onze website te verbeteren. Klik op de schuifknop om je voorkeuren op te slaan of aanvaard al onze standaard-cookies.

Cookie-instellingen

Hier kan je aankruisen welke cookies je al dan niet wil toelaten. Klik op de bewaarknop om je keuzes te bewaren.

Functionele cookiesDeze cookies zijn minimaal nodig om de website goed te laten werken.

Statistische cookiesDie brengen, volledig anoniem, jouw gebruik in kaart voor analyse en onderzoek. Dat gebeurt o.a. geanonimiseerd voor Google Analytics.

Sociale mediakoppelingenDie zorgen voor een optimale wisselwerking met sociale media zoals Youtube, Twitter, Facebook of Instagram.

AdvertentiecookiesDie gebruiken we normaal niet.

Andere cookieszoals bijv. die van Publiq om de UiT-agenda te laten werken