Schermtijd

Sinds de lockdown zitten jongeren meer achter een scherm dan ooit. Of het nu gaat om games, TikTok, YouTube of Netflix: hun favoriete tijdverdrijf zorgt vaak voor flink wat discussies en ongerustheid thuis.

Hoe moet je als ouder omgaan met het toegenomen smartphonegebruik, het continu actief zijn op sociale media of het voortdurende gamen? Wat maakt die schermen zo aantrekkelijk? Wat moet je er zelf van kennen, waar moet je op letten en hoe hou je het binnen de perken?

In deze sessie ontdek je wat je kan doen als ouder om je kinderen te begeleiden naar een evenwicht tussen online en offline.

Matthias Dewilde

was zelf 10 jaar gameverslaafd. Ondertussen heeft hij al meer dan 23.000 jongeren met zijn verhaal geïnspireerd naar een on- en offlineleven in balans. Hij werkt ook dagelijks met gezinnen die hier mee worstelen. In deze sessie deelt hij zijn ervaring en geeft hij advies over hoe je je kinderen kan steunen doorheen deze digitale tijden.

Deze lezing aanvragen?

  1. Lees eerst onze voorwaarden door en over hoe we werken
  2. Bel 014 95 35 43 of mail Viviane. Bij haar kom je te weten hoe je de begeleider kan contacteren. Dan kan je daarmee rechtstreeks een datum en een plaats afspreken.
  3. Afspraak geregeld? 

Wat je nog moet weten

  • Je betaalt voor deze lezing 50 euro.
  • Duur: 1,5u (inclusief vragen)
  • Max. 100 deelnemers, min. 20 deelnemers (bespreekbaar)
  • niet in het weekend
Back to top button

Onze website gebruikt cookies om jouw bezoek aan onze website te verbeteren. Klik op de schuifknop om je voorkeuren op te slaan of aanvaard al onze standaard-cookies.

Cookie-instellingen

Hier kan je aankruisen welke cookies je al dan niet wil toelaten. Klik op de bewaarknop om je keuzes te bewaren.

Functionele cookiesDeze cookies zijn minimaal nodig om de website goed te laten werken.

Statistische cookiesDie brengen, volledig anoniem, jouw gebruik in kaart voor analyse en onderzoek. Dat gebeurt o.a. geanonimiseerd voor Google Analytics.

Sociale mediakoppelingenDie zorgen voor een optimale wisselwerking met sociale media zoals Youtube, Twitter, Facebook of Instagram.

AdvertentiecookiesDie gebruiken we normaal niet.

Andere cookieszoals bijv. die van Publiq om de UiT-agenda te laten werken